wtorek, 15 maja 2012

Trendy w Visual Merchandisingu wiosna-lato 2012

Barthelmess jest książką trendów wydawaną od dwóch lat, a przygotowywaną przez specjalistów Visual Merchandising z Fürth dla swoich klientów z całego świata. W tym roku przygotowali trzy trendy na sezon wiosna-lato, a są nimi: "Splash", "Urban Affairs" oraz "Heaven on Earth".


Poniżej mały podgląd tego co można tam znaleźć:

"Splash"- jest jak zanurzenie się w zimnej wodzie pełnej bąbelków i orzeźwienia. Materiały mają wywołać u widza efekt świeżości. Roślinność w niej występująca jest użyta w zaskakujący sposób: zwisająca, naturalna sprawiająca wrażenie dopiero co wyciągniętej z ziemi często w zestawieniu z geometrycznymi kształtami. Koła, kwadraty i inne figury skomponowane są w taki sposób, jakby to było ich naturalne środowisko. Splash jest lekko odrealniony i ma być brany z przymrużeniem oka. Kolorystyka jest również orzeźwiająca: soczyste zielenie, błękity i intensywne turkusy dominują w palecie odcieni. Aby przedmioty uzyskały efekt glamour oraz wewnętrznej promienności jako akcent użyto jasnych odcieni złota. 


"Urban Affair"- jest odbiciem radości płynącej z mieszkania w wielkim mieście. Życie toczy się na ulicy. Wszędzie jest dom, a Ty znajdujesz się w ciągłym ruchu. "Urban Affair" jest kosmopolityczny, ekscytujący i pełny różnorodności. Gra letniego światła na ulicach jest przeniesiona na materiały dekoracyjne. Iluzja odgrywa ważną rolę głównego tematu. Elementy miejskiego życia, takie jak skrzyżowania czy przystanki autobusowe są mocnymi punktami dekoracji, które przenoszą temat ulicy wprost na witrynę sklepową. Kształty oraz linie zawarte w witrynie są stonowane i casualowe, zestawione z kontrastowymi kolorami: Celem jest zwrócenie uwagi klienta. Ta metoda sprawdza się szczególnie dobrze w zestawieniu ciemnych czerwieni i róży z czarno-białym tłem.





1 komentarz: